پیامک

دلیل تعطیلی 15 استان کشور برای چیست ؟

دلیل تعطیلی 15 استان کشور برای چیست ؟

دلیل تعطیلی 15 استان کشور برای چیست ؟

به دلیل اینکه در فصل تابستان هستیم و موج وحشتناک گرما در راه داریم قرار بر این شد که 15 استان کشور پنج شنبه تعطیل شود. گرمای زیاد باعث گرمازدگی و اتفاقاتی که برای سلامتی ناخوشایند است پیش می آید پس در صورت لزوم سعی کنید از خانه این روزها بیرون روید. و غیر از سلامتی هم کاهش مصرف برق هم بسیار ضروری است در این فصل تابستان. 

چه استان هایی در لیست تعطیلی قرار گرفته اند؟

تهران و البرز در روزهای گذشته شاهد خاموشی چند ساعته در روز بودند. تصمیم تعطیلی برای این منظور گرفته شد تا بتوان با کاهش مصرف برق ادارات و سازمان های دولتی و بانک‌ها شبکه را مدیریت کرد.

بنابر اعلام کارگروه اضطرار استان های سمنان، زنجان، خوزستان، قم، بوشهر، مرکزی، اصفهان، یزد، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، کرمان، خراسان جنوبی، لرستان، قزوین و البرز در روز پنجشنبه به دلیل کمبود برق تعطیل هستند.

نکته:( توجه داشته باشید این خبر برای روز پنج شنبه 21 تیر 1403 می باشد)

چه استان هایی در لیست تعطیلی قرار گرفته اند؟

بهتر است برای جلوگیری از گرمازدگی چه کارهایی کنیم؟

وقتی گرمای هوا زیاد است، بهتر است در یک محیط با تهویه مطبوع قرار بگیرید.. اگر مجبورید که به بیرون از منزل بروید، با انجام این مراحل می توانید از گرمازدگی جلوگیری کنید:

*لباس های سبک، روشن، گشاد و کلاه لبه گشاد بپوشید.

*از ضد آفتاب با ضریب محافظت (SPF) 30 یا بیشتر استفاده کنید.

*مایعات اضافی بنوشید. برای جلوگیری از کمبود آب بدن، به طور کلی توصیه می شود روزانه حداقل هشت لیوان آب ، آب میوه یا آب سبزیجات بنوشید.

از آنجا که بیماری های مرتبط با گرما نیز می توانند از کاهش نمک ناشی شوند، توصیه می شود در دوره های گرما و رطوبت شدید یک نوشیدنی ورزشی غنی از الکترولیت مثل آب هندوانه، لیموترش و مرکبات، آب نارگیل و کرن بری را در کنار آب بنوشید.

منبع:تالاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا